diff --git a/Knight/knight.css b/Knight/knight.css index be130d29c681..0a100a060f3d 100644 --- a/Knight/knight.css +++ b/Knight/knight.css @@ -1104,7 +1104,6 @@ div.charsheet > div.content div.popup div { align-content: center; } div.charsheet > div.content div.popup div h1.titre { - display: flex; width: 100%; align-content: baseline; background: RGB(213, 215, 237); @@ -1241,7 +1240,6 @@ div.charsheet > div.content div.tabDossier div.identite { */ } div.charsheet > div.content div.tabDossier div.identite h1.titre { - display: flex; width: 100%; align-content: baseline; background: transparent; @@ -1487,7 +1485,6 @@ div.charsheet > div.content div.tabDossier div.jet { */ } div.charsheet > div.content div.tabDossier div.jet h1.titre { - display: flex; width: 100%; align-content: baseline; background: transparent; @@ -1681,7 +1678,6 @@ div.charsheet > div.content div.tabDossier div.dataArmure { */ } div.charsheet > div.content div.tabDossier div.dataArmure h1.titre { - display: flex; width: 100%; 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width: 100%; align-content: baseline; background: transparent; @@ -39760,7 +39592,6 @@ div.charsheet > div.content div.tabMechaArmure div.archangel div.podMiracle { margin-bottom: 10px; } div.charsheet > div.content div.tabMechaArmure div.archangel div.podMiracle h1.titre { - display: flex; width: 100%; align-content: baseline; background: transparent; @@ -39986,7 +39817,6 @@ div.charsheet > div.content div.tabMechaArmure div.archangel div.droneEvacuation */ } div.charsheet > div.content div.tabMechaArmure div.archangel div.droneEvacuation h1.titre { - display: flex; width: 100%; align-content: baseline; background: transparent; @@ -40098,7 +39928,6 @@ div.charsheet > div.content div.tabMechaArmure div.archangel div.vol { */ } div.charsheet > div.content div.tabMechaArmure div.archangel div.vol h1.titre { - display: flex; width: 100%; align-content: baseline; background: transparent; @@ -40210,7 +40039,6 @@ div.charsheet > div.content div.tabMechaArmure div.archangel div.vagueSoin { */ } div.charsheet > div.content div.tabMechaArmure div.archangel div.vagueSoin h1.titre { - display: flex; 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} div.charsheet > div.content div.tabMechaArmure div.nephilim div.stationDefense h1.titre { - display: flex; width: 100%; align-content: baseline; background: transparent; @@ -41047,7 +40871,6 @@ div.charsheet > div.content div.tabMechaArmure div.nephilim div.jericho { */ } div.charsheet > div.content div.tabMechaArmure div.nephilim div.jericho h1.titre { - display: flex; width: 100%; align-content: baseline; background: transparent; @@ -41176,7 +40999,6 @@ div.charsheet > div.content div.tabMechaArmure div.nephilim div.siegeTower { margin-top: 10px; } div.charsheet > div.content div.tabMechaArmure div.nephilim div.siegeTower h1.titre { - display: flex; width: 100%; align-content: baseline; background: transparent; @@ -41292,7 +41114,6 @@ div.charsheet > div.content div.tabMechaArmure div.nephilim div.droneAirain { div.charsheet > div.content div.tabMechaArmure div.nephilim div.saut h1.titre, div.charsheet > div.content div.tabMechaArmure div.nephilim div.emblem h1.titre, div.charsheet > div.content div.tabMechaArmure div.nephilim div.droneAirain h1.titre { - display: flex; width: 100%; align-content: baseline; background: transparent; @@ -41444,7 +41265,6 @@ div.charsheet > div.content div.tabMechaArmure div.nephilim div.surtur { } div.charsheet > div.content div.tabMechaArmure div.nephilim div.canonMagma h1.titre, div.charsheet > div.content div.tabMechaArmure div.nephilim div.surtur h1.titre { - display: flex; width: 100%; align-content: baseline; background: transparent; @@ -41725,7 +41545,6 @@ div.charsheet > div.content div.tabMechaArmure div.demon div.souffleDemoniaque { margin-top: 10px; } div.charsheet > div.content div.tabMechaArmure div.demon div.souffleDemoniaque h1.titre { - display: flex; width: 100%; align-content: baseline; background: transparent; @@ -41962,7 +41781,6 @@ div.charsheet > div.content div.tabMechaArmure div.demon div.bouclierAmrita { margin-top: 10px; } div.charsheet > div.content div.tabMechaArmure div.demon div.bouclierAmrita h1.titre { - display: flex; width: 100%; align-content: baseline; background: transparent; @@ -42132,7 +41950,6 @@ div.charsheet > div.content div.tabMechaArmure div.demon div.wraith { */ } div.charsheet > div.content div.tabMechaArmure div.demon div.wraith h1.titre { - display: flex; width: 100%; align-content: baseline; background: transparent; @@ -42368,7 +42185,6 @@ div.charsheet > div.content div.tabMechaArmure div.demon div.nanobrume { margin-top: 10px; } div.charsheet > div.content div.tabMechaArmure div.demon div.nanobrume h1.titre { - display: flex; width: 100%; align-content: baseline; background: transparent; @@ -42503,7 +42319,6 @@ div.charsheet > div.content div.tabMechaArmure div.demon div.poingsSoniques { */ } div.charsheet > div.content div.tabMechaArmure div.demon div.poingsSoniques h1.titre { - display: flex; width: 100%; align-content: baseline; background: transparent; @@ -42743,7 +42558,6 @@ div.charsheet > div.content div.tabMechaArmure div.demon div.chocSonique { margin-top: 10px; } div.charsheet > div.content div.tabMechaArmure div.demon div.chocSonique h1.titre { - display: flex; width: 100%; align-content: baseline; background: transparent; @@ -42888,7 +42702,6 @@ div.charsheet > div.content div.tabMechaArmure div.demon div.saut { */ } div.charsheet > div.content div.tabMechaArmure div.demon div.saut h1.titre { - display: flex; width: 100%; align-content: baseline; background: transparent; @@ -43000,7 +42813,6 @@ div.charsheet > div.content div.tabMechaArmure div.demon div.inferno { */ } div.charsheet > div.content div.tabMechaArmure div.demon div.inferno h1.titre { - display: flex; width: 100%; align-content: baseline; background: transparent; @@ -43125,7 +42937,6 @@ div.charsheet > div.content div.tabMechaArmure div.demon div.lamesCinetiques { */ } div.charsheet > div.content div.tabMechaArmure div.demon div.lamesCinetiques h1.titre { - display: flex; width: 100%; align-content: baseline; background: transparent; @@ -43364,7 +43175,6 @@ div.charsheet > div.content div.tabMechaArmure div.demon div.tourelles { */ } div.charsheet > div.content div.tabMechaArmure div.demon div.tourelles h1.titre { - display: flex; width: 100%; align-content: baseline; background: transparent; @@ -43512,7 +43322,6 @@ div.charsheet > div.content div.tabMechaArmure div.subTabImprovisee div.utilisat margin-right: auto; } div.charsheet > div.content div.tabMechaArmure div.subTabImprovisee div.utilisation h1.titre { - display: flex; width: 100%; align-content: baseline; background: transparent; @@ -43682,7 +43491,6 @@ div.charsheet > div.content div.tabMechaArmure div.subTabImprovisee div.liste { margin-top: 10px; } div.charsheet > div.content div.tabMechaArmure div.subTabImprovisee div.liste h1.titre { - display: flex; width: 100%; align-content: baseline; background: transparent; @@ -43955,7 +43763,6 @@ div.charsheet > div.content div.tabEquipage div.equipage { background: RGB(213, 215, 237); } div.charsheet > div.content div.tabEquipage div.equipage h1.titre { - display: flex; width: 100%; align-content: baseline; background: RGB(93, 111, 179); diff --git a/Knight/knight.html b/Knight/knight.html index e92aa59ae455..9ef78b8445c9 100644 --- a/Knight/knight.html +++ b/Knight/knight.html @@ -862,6 +862,7 @@ i18n_devasterAnatheme = getTranslationByKey("devaster-anatheme"), i18n_bourreauTenebres = getTranslationByKey("bourreau-tenebres"), i18n_equilibrerBalance = getTranslationByKey("equilibrer-balance"), + i18n_equilibrerBalanceShort = getTranslationByKey("equilibrer-balance-short"), i18n_bourreau = getTranslationByKey("bourreau"), i18n_conviction = getTranslationByKey("conviction"), i18n_devastation = getTranslationByKey("devastation"), @@ -1063,6 +1064,92 @@ return result; } +async function postRoll(computed, gmroll, stringRoll, mainRoll, conditions={}, startString=`&{template:simple} {{Nom=@{name}}}`) { + const isGuidage = conditions.isGuidage || false; + const results = mainRoll.results; + const pairOrImpair = isGuidage === true ? 'cs1cs3cs5cf2cf4cf6s' : 'cs2cs4cs6cf1cf3cf5s'; + const dices = results.jet.dice; + let success = 0; + + success += computed.basejet; + + if(conditions.equilibre && dices.length !== success) { + const notSuccess = parseInt(dices.length)-parseInt(success); + + const relance = await startRoll(`${gmroll} ${startString} {{special1=${i18n_equilibrerBalanceShort}}} {{jet=[[ ${notSuccess}d6${pairOrImpair}]]}}`); + const rRelance = relance.results.jet.dice; + const relancePairOrImpair = isGuidage === true ? 1 : 0; + + const jetRelance = rRelance.reduce((accumulateur, valeurCourante) => { + const vC = valeurCourante; + let nV = 0; + + if (vC % 2 === relancePairOrImpair) { + nV = 1; + } + + return accumulateur + nV; + }, 0); + + const relanceComputed = { + jet: jetRelance, + }; + + finishRoll(relance.rollId, relanceComputed); + + success += relanceComputed.jet; + } + + if (success !== 0 && success === dices.length) { + const isGuidage = conditions.isGuidage || false; + + const exploitRoll = await startRoll(`${gmroll} ${startString} {{special1=${i18n_exploit}}}${stringRoll}`); + const rExploit = exploitRoll.results.jet.dice; + const exploitPairOrImpair = isGuidage === true ? 1 : 0; + + const jetExploit = rExploit.reduce((accumulateur, valeurCourante) => { + const vC = valeurCourante; + let nV = 0; + + if (vC % 2 === exploitPairOrImpair) { + nV = 1; + } + + return accumulateur + nV; + }, 0); + + const exploitComputed = { + jet: jetExploit, + }; + + finishRoll(exploitRoll.rollId, exploitComputed); + } +} + +function computeSimpleRoll(mainRoll, bonus = 0, pairOrImpair = 0) { + const results = mainRoll.results; + console.warn(results); + let jet = 0; + let dices = results.jet.dice.reduce((accumulateur, valeurCourante) => { + const vC = valeurCourante; + let nV = 0; + + if (vC % 2 === pairOrImpair) { + nV = 1; + } + + return accumulateur + nV; + }, 0); + + jet += dices; + jet += bonus; + + return { + jet:jet, + basejet:dices, + } +} + var PI = { "msgSlot":0, "msgEnergie":0 @@ -7099,7 +7186,7 @@ let vTCheneSculpte = 0; - if (conditions.bourreau || conditions.equilibre) { + if (conditions.bourreau) { tDegats = diceDegats.reduce((accumulateur, valeurCourante) => { let newV = +valeurCourante; if (newV <= 3) { newV = 4; } @@ -7295,7 +7382,7 @@ } } - if (conditions.devaste || conditions.equilibre) { + if (conditions.devaste) { tViolence = diceViolence.reduce((accumulateur, valeurCourante) => { let newV = valeurCourante; if (newV <= 3) { newV = 4; } @@ -12282,7 +12369,10 @@ }); }); - /* eslint-disable camelcase */ + /* eslint-disable linebreak-style */ +/* eslint-disable max-len */ +/* eslint-disable linebreak-style */ +/* eslint-disable camelcase */ /* eslint-disable no-undef */ on('clicked:domaineArtistique', (info) => { const roll = info.htmlAttributes.value; @@ -12294,9 +12384,10 @@ 'caracteristique2Art', 'caracteristique3Art', 'caracteristique4Art', + 'equilibreBalance', ]; - getAttrs(attributs, (value) => { + getAttrs(attributs, async (value) => { const exec = []; const mod = Number(value.jetModifDes); @@ -12306,6 +12397,7 @@ const C2 = value.caracteristique2Art; const C3 = value.caracteristique3Art; const C4 = value.caracteristique4Art; + const equilibre = +value.equilibreBalance; const C1Nom = C1.slice(2, -1); const C2Nom = C2.slice(2, -1); @@ -12354,41 +12446,22 @@ } if (cRoll.length === 0) { cRoll.push(0); } + const bonusTotal = bonus.reduce((accumulateur, valeurCourante) => parseInt(accumulateur, 10) + parseInt(valeurCourante, 10), 0); + const stringRoll = `{{jet=[[ [[{${cRoll.join('+')}, 0}kh1]]d6cs2cs4cs6cf1cf3cf5s]]}}`; + exec.push(stringRoll); + exec.push('{{basejet=[[0]]}}'); + exec.push(`{{tBonus=[[${bonusTotal}]]}}`); + const finalRoll = await startRoll(exec.join(' ')); + const computed = computeSimpleRoll(finalRoll, bonusTotal); - exec.push(`{{jet=[[ {[[{${cRoll.join('+')}, 0}kh1]]d6cs2cs4cs6cf1cf3cf5s%2}=0]]}}`); - exec.push(`{{tBonus=[[${bonus.join('+')}+0]]}}`); - exec.push(`{{Exploit=[[${cRoll.join('+')}]]}}`); - - startRoll(exec.join(' '), (results) => { - const tJet = results.results.jet.result; - const tBonus = results.results.tBonus.result; - const tExploit = results.results.Exploit.result; - - const total = tJet + tBonus; - - finishRoll( - results.rollId, - { - jet: total, - }, - ); - - if (tJet !== 0 && tJet === tExploit) { - startRoll(`${roll}@{jetGM} &{template:simple} {{Nom=@{name}}} {{special1=${i18n_exploit}}}{{jet=[[ {[[{${cRoll.join('+')}, 0}kh1]]d6cs2cs4cs6cf1cf3cf5s%2}=0]]}}`, (exploit) => { - const tExploit2 = exploit.results.jet.result; - - finishRoll( - exploit.rollId, - { - jet: tExploit2, - }, - ); - }); - } + finishRoll(finalRoll.rollId, computed); + await postRoll(computed, roll, stringRoll, finalRoll, { + equilibre, }); }); }); - /* eslint-disable camelcase */ + /* eslint-disable linebreak-style */ +/* eslint-disable camelcase */ /* eslint-disable no-undef */ on('clicked:distanceBard', async (info) => { const roll = info.htmlAttributes.value; @@ -12524,7 +12597,8 @@ finishRoll(finalRoll.rollId, computed); // ROLL }); - /* eslint-disable camelcase */ + /* eslint-disable linebreak-style */ +/* eslint-disable camelcase */ /* eslint-disable no-undef */ const berserkIlluminationRoll = ['berserkIlluminationBlaze', 'berserkIlluminationLantern']; @@ -12644,7 +12718,8 @@ }); }); }); - /* eslint-disable prefer-destructuring */ + /* eslint-disable linebreak-style */ +/* eslint-disable prefer-destructuring */ /* eslint-disable camelcase */ /* eslint-disable max-len */ /* eslint-disable no-undef */ @@ -13059,11 +13134,9 @@ if (pasEnergie === false) { finalRoll = await startRoll(exec.join(' ')); - const tJet = finalRoll.results.jet.result; const rJet = finalRoll.results.jet.dice; const tBonus = finalRoll.results.bonus.result; - const tExploit = finalRoll.results.Exploit.result; const rDegats = finalRoll.results.degats.dice; const rViolence = finalRoll.results.violence.dice; @@ -13093,28 +13166,7 @@ finishRoll(finalRoll.rollId, computed); - if (tJet !== 0 && computed.basejet === tExploit) { - const exploitRoll = await startRoll(`${roll}@{jetGM} &{template:simple} {{Nom=@{name}}} {{special1=${i18n_exploit}}}${jet}`); - const rExploit = exploitRoll.results.jet.dice; - const exploitPairOrImpair = isGuidage === true ? 1 : 0; - - const jetExploit = rExploit.reduce((accumulateur, valeurCourante) => { - const vC = valeurCourante; - let nV = 0; - - if (vC % 2 === exploitPairOrImpair) { - nV = 1; - } - - return accumulateur + nV; - }, 0); - - const exploitComputed = { - jet: jetExploit, - }; - - finishRoll(exploitRoll.rollId, exploitComputed); - } + await postRoll(computed, roll, jet, finalRoll, conditions); if (hasEnergieRetiree && button === 'repeating_armeautre:armeautrepjvehicule') { setAttrs({ energieVehicule: newEnergie }); @@ -14106,14 +14158,12 @@ finalRoll = await startRoll(exec.join(' ')); - const tJet = finalRoll.results.jet.result; const rJet = finalRoll.results.jet.dice; const rDegats = finalRoll.results.degats.dice; const rViolence = finalRoll.results.violence.dice; const tBonus = finalRoll.results.bonus.result; - const tExploit = finalRoll.results.Exploit.result; const tDegats = finalRoll.results.degats.result; const tViolence = finalRoll.results.violence.result; @@ -14149,28 +14199,7 @@ finishRoll(finalRoll.rollId, computed); - if (tJet !== 0 && computed.basejet === tExploit) { - const exploitRoll = await startRoll(`${roll}@{jetGM} &{template:simple} {{Nom=@{name}}} {{special1=${i18n_exploit}}}${jet}`); - const rExploit = exploitRoll.results.jet.dice; - const exploitPairOrImpair = isGuidage === true ? 1 : 0; - - const jetExploit = rExploit.reduce((accumulateur, valeurCourante) => { - const vC = valeurCourante; - let nV = 0; - - if (vC % 2 === exploitPairOrImpair) { - nV = 1; - } - - return accumulateur + nV; - }, 0); - - const exploitComputed = { - jet: jetExploit, - }; - - finishRoll(exploitRoll.rollId, exploitComputed); - } + await postRoll(computed, roll, jet, finalRoll, conditions); if (hasEnergieRetiree) { if (energieIsEspoir) { @@ -14194,7 +14223,8 @@ }); // ROLL }); - /* eslint-disable max-len */ + /* eslint-disable linebreak-style */ +/* eslint-disable max-len */ /* eslint-disable prefer-destructuring */ /* eslint-disable camelcase */ /* eslint-disable no-undef */ @@ -15002,11 +15032,9 @@ if (isDevastation && !devaste && !equilibre) { exec.push(`{{vDevastation=${i18n_devastation} ${eDevastationValue} ${i18n_inclus}}}`); } finalRoll = await startRoll(exec.join(' ')); - const tJet = finalRoll.results.jet.result; const rJet = finalRoll.results.jet.dice; const tBonus = finalRoll.results.bonus.result; - const tExploit = finalRoll.results.Exploit.result; const rDegats = finalRoll.results.degats.dice; const rViolence = finalRoll.results.violence.dice; @@ -15039,28 +15067,7 @@ finishRoll(finalRoll.rollId, computed); - if (tJet !== 0 && computed.basejet === tExploit) { - const exploitRoll = await startRoll(`${roll}@{jetGM} &{template:simple} {{Nom=@{name}}} {{special1=${i18n_exploit}}}${jet}`); - const rExploit = exploitRoll.results.jet.dice; - const exploitPairOrImpair = isGuidage === true ? 1 : 0; - - const jetExploit = rExploit.reduce((accumulateur, valeurCourante) => { - const vC = valeurCourante; - let nV = 0; - - if (vC % 2 === exploitPairOrImpair) { - nV = 1; - } - - return accumulateur + nV; - }, 0); - - const exploitComputed = { - jet: jetExploit, - }; - - finishRoll(exploitRoll.rollId, exploitComputed); - } + await postRoll(computed, roll, jet, finalRoll, conditions); if (hasEnergieRetiree) { if (energieIsEspoir) { @@ -15083,7 +15090,8 @@ } }); }); - /* eslint-disable max-len */ + /* eslint-disable linebreak-style */ +/* eslint-disable max-len */ /* eslint-disable camelcase */ /* eslint-disable prefer-destructuring */ /* eslint-disable no-undef */ @@ -15487,10 +15495,8 @@ exec = firstExec.concat(exec); const finalRoll = await startRoll(exec.join(' ')); - const tJet = finalRoll.results.jet.result; const rJet = finalRoll.results.jet.dice; const tBonus = finalRoll.results.bonus.result; - const tExploit = finalRoll.results.Exploit.result; let rDegats = []; let rViolence = []; @@ -15522,32 +15528,11 @@ const computed = updateRoll(finalRoll, rJet, tBonus, tDegats, rDegats, bDegats, tViolence, rViolence, bViolence, conditions); finishRoll(finalRoll.rollId, computed); - - if (tJet !== 0 && computed.basejet === tExploit) { - const exploitRoll = await startRoll(`${roll}@{jetGM} &{template:simple} {{Nom=@{name}}} {{special1=${i18n_exploit}}}${jet}`); - const rExploit = exploitRoll.results.jet.dice; - const exploitPairOrImpair = 0; - - const jetExploit = rExploit.reduce((accumulateur, valeurCourante) => { - const vC = valeurCourante; - let nV = 0; - - if (vC % 2 === exploitPairOrImpair) { - nV = 1; - } - - return accumulateur + nV; - }, 0); - - const exploitComputed = { - jet: jetExploit, - }; - - finishRoll(exploitRoll.rollId, exploitComputed); - } + await postRoll(computed, roll, jet, finalRoll, conditions); }); }); - /* eslint-disable no-loop-func */ + /* eslint-disable linebreak-style */ +/* eslint-disable no-loop-func */ /* eslint-disable camelcase */ /* eslint-disable max-len */ /* eslint-disable prefer-destructuring */ @@ -15966,11 +15951,9 @@ // ROLL const finalRoll = await startRoll(exec.join(' ')); - const tJet = finalRoll.results.jet.result; const rJet = finalRoll.results.jet.dice; const tBonus = finalRoll.results.bonus.result; - const tExploit = finalRoll.results.Exploit.result; const rDegats = finalRoll.results.degats.dice; const rViolence = finalRoll.results.violence.dice; @@ -15990,31 +15973,11 @@ finishRoll(finalRoll.rollId, computed); - if (tJet !== 0 && computed.basejet === tExploit) { - const exploitRoll = await startRoll(`${roll}@{jetGM} &{template:simple} {{Nom=@{name}}} {{special1=${i18n_exploit}}}${jet}`); - const rExploit = exploitRoll.results.jet.dice; - const exploitPairOrImpair = 0; - - const jetExploit = rExploit.reduce((accumulateur, valeurCourante) => { - const vC = valeurCourante; - let nV = 0; - - if (vC % 2 === exploitPairOrImpair) { - nV = 1; - } - - return accumulateur + nV; - }, 0); - - const exploitComputed = { - jet: jetExploit, - }; - - finishRoll(exploitRoll.rollId, exploitComputed); - } + await postRoll(computed, roll, jet, finalRoll, conditions); }); } - /* eslint-disable prefer-destructuring */ + /* eslint-disable linebreak-style */ +/* eslint-disable prefer-destructuring */ /* eslint-disable max-len */ /* eslint-disable camelcase */ /* eslint-disable no-undef */ @@ -16031,9 +15994,11 @@ const attributs = [ 'jetModifDesComp', + 'equilibreBalance', ]; const attrs = await getAttrsAsync(attributs); + const equilibre = +attrs.equilibreBalance; const exec = []; const cRoll = []; @@ -16063,36 +16028,17 @@ exec.push(roll); exec.push(`{{cBase=${aNom}}}`); - exec.push(`{{jet=[[ {{[[{${cRoll.join('+')}, 0}kh1]]d6cs2cs4cs6cf1cf3cf5s%2}=0}]]}}`); 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- const rExploit = exploitRoll.results.jet.dice; - const exploitPairOrImpair = 0; - - const jetExploit = rExploit.reduce((accumulateur, valeurCourante) => { - const vC = valeurCourante; - let nV = 0; - - if (vC % 2 === exploitPairOrImpair) { - nV = 1; - } - - return accumulateur + nV; - }, 0); - - const exploitComputed = { - jet: jetExploit, - }; - - finishRoll(exploitRoll.rollId, exploitComputed); - } + await postRoll(computed, roll, jet, finalRoll, conditions); }); on('clicked:repeating_armeDruidLion:combatdruidroll', async (info) => { @@ -17255,12 +17177,9 @@ if (pasDEnergie === false) { const finalRoll = await startRoll(exec.join(' ')); - - const tJet = finalRoll.results.jet.result; const rJet = finalRoll.results.jet.dice; const tBonus = finalRoll.results.bonus.result; - const tExploit = finalRoll.results.Exploit.result; const rDegats = finalRoll.results.degats.dice; const rViolence = finalRoll.results.violence.dice; @@ -17292,29 +17211,7 @@ const computed = updateRoll(finalRoll, rJet, tBonus, tDegats, rDegats, bonusDegats, tViolence, rViolence, bonusViolence, conditions, conditionsValues); finishRoll(finalRoll.rollId, computed); - - if (tJet !== 0 && computed.basejet === tExploit) { - const exploitRoll = await startRoll(`@{jetGM} &{template:simple} {{Nom=^{druid-companion-lion}}} {{special1=@{name}}} {{special1B=${i18n_exploit}}}${jet}`); - const rExploit = exploitRoll.results.jet.dice; - const exploitPairOrImpair = isGuidage === true ? 1 : 0; - - const jetExploit = rExploit.reduce((accumulateur, valeurCourante) => { - const vC = valeurCourante; - let nV = 0; - - if (vC % 2 === exploitPairOrImpair) { - nV = 1; - } - - return accumulateur + nV; - }, 0); - - const exploitComputed = { - jet: jetExploit, - }; - - finishRoll(exploitRoll.rollId, exploitComputed); - } + await postRoll(computed, roll, jet, finalRoll, conditions, '&{template:simple} {{Nom=^{druid-companion-lion}}} {{special1=@{name}}}'); if (hasEnergieRetiree) { setAttrs({ @@ -17377,36 +17274,17 @@ exec.push(roll); exec.push(`{{cBase=${aNom}}}`); - exec.push(`{{jet=[[ {{[[{${cRoll.join('+')}, 0}kh1]]d6cs2cs4cs6cf1cf3cf5s%2}=0}]]}}`); 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const attrs = await getAttrsAsync(attributs); + const equilibre = +attrs.equilibreBalance; const armureL = attrs.armureLegende; @@ -21054,36 +20887,17 @@ bonus = bonus.concat(OD); bonus = bonus.concat(ODMALWarrior); - exec.push(`{{jet=[[ {[[{${cRoll.join('+')}, 0}kh1]]d6cs2cs4cs6cf1cf3cf5s%2}=0]]}}`); - exec.push(`{{tBonus=[[${bonus.join('+')}+0]]}}`); - exec.push(`{{Exploit=[[${cRoll.join('+')}]]}}`); - - startRoll(exec.join(' '), (results) => { - const tJet = results.results.jet.result; - const tBonus = results.results.tBonus.result; - const tExploit = results.results.Exploit.result; - - const total = tJet + tBonus; - - finishRoll( - results.rollId, - { - jet: total, - }, - ); - - if (tJet !== 0 && tJet === tExploit) { - startRoll(`${roll}@{jetGM} &{template:simple} {{Nom=@{name}}} {{special1=${i18n_exploit}}}{{jet=[[ {[[{${cRoll.join('+')}, 0}kh1]]d6cs2cs4cs6cf1cf3cf5s%2}=0]]}}`, (exploit) => { - const tExploit2 = exploit.results.jet.result; + const bonusTotal = bonus.reduce((accumulateur, valeurCourante) => parseInt(accumulateur, 10) + parseInt(valeurCourante, 10), 0); 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- const tBonus = results.results.tBonus.result; - const tExploit = results.results.Exploit.result; - - const total = tJet + tBonus; - - finishRoll( - results.rollId, - { - jet: total, - }, - ); - - if (tJet !== 0 && tJet === tExploit) { - startRoll(`${roll}@{jetGM} &{template:simple} {{Nom=@{name}}} {{special1=${i18n_exploit}}}{{jet=[[ {[[{${cRoll.join('+')}, 0}kh1]]d6cs2cs4cs6cf1cf3cf5s%2}=0]]}}`, (exploit) => { - const tExploit2 = exploit.results.jet.result; + const bonusTotal = bonus.reduce((accumulateur, valeurCourante) => parseInt(accumulateur, 10) + parseInt(valeurCourante, 10), 0); + const stringRoll = `{{jet=[[ [[{${cRoll.join('+')}, 0}kh1]]d6cs2cs4cs6cf1cf3cf5s]]}}`; + exec.push(stringRoll); + exec.push('{{basejet=[[0]]}}'); + exec.push(`{{tBonus=[[${bonusTotal}]]}}`); + const finalRoll = await startRoll(exec.join(' ')); + const computed = computeSimpleRoll(finalRoll, bonusTotal); - finishRoll( - exploit.rollId, - { - jet: tExploit2, - }, - ); - }); - } + finishRoll(finalRoll.rollId, computed); 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} diff --git a/Knight/pug/js/library.js b/Knight/pug/js/library.js index b81fa7f57429..1e261b726ea3 100644 --- a/Knight/pug/js/library.js +++ b/Knight/pug/js/library.js @@ -860,6 +860,7 @@ const i18n_deplacement = getTranslationByKey("deplacement"), i18n_devasterAnatheme = getTranslationByKey("devaster-anatheme"), i18n_bourreauTenebres = getTranslationByKey("bourreau-tenebres"), i18n_equilibrerBalance = getTranslationByKey("equilibrer-balance"), + i18n_equilibrerBalanceShort = getTranslationByKey("equilibrer-balance-short"), i18n_bourreau = getTranslationByKey("bourreau"), i18n_conviction = getTranslationByKey("conviction"), i18n_devastation = getTranslationByKey("devastation"), @@ -1061,6 +1062,92 @@ function isApplied(e) { return result; } +async function postRoll(computed, gmroll, stringRoll, mainRoll, conditions={}, startString=`&{template:simple} {{Nom=@{name}}}`) { + const isGuidage = conditions.isGuidage || false; + const results = mainRoll.results; + const pairOrImpair = isGuidage === true ? 'cs1cs3cs5cf2cf4cf6s' : 'cs2cs4cs6cf1cf3cf5s'; + const dices = results.jet.dice; + let success = 0; + + success += computed.basejet; + + if(conditions.equilibre && dices.length !== success) { + const notSuccess = parseInt(dices.length)-parseInt(success); + + const relance = await startRoll(`${gmroll} ${startString} {{special1=${i18n_equilibrerBalanceShort}}} {{jet=[[ ${notSuccess}d6${pairOrImpair}]]}}`); + const rRelance = relance.results.jet.dice; + const relancePairOrImpair = isGuidage === true ? 1 : 0; + + const jetRelance = rRelance.reduce((accumulateur, valeurCourante) => { + const vC = valeurCourante; + let nV = 0; + + if (vC % 2 === relancePairOrImpair) { + nV = 1; + } + + return accumulateur + nV; + }, 0); + + const relanceComputed = { + jet: jetRelance, + }; + + finishRoll(relance.rollId, relanceComputed); + + success += relanceComputed.jet; + } + + if (success !== 0 && success === dices.length) { + const isGuidage = conditions.isGuidage || false; + + const exploitRoll = await startRoll(`${gmroll} ${startString} {{special1=${i18n_exploit}}}${stringRoll}`); + const rExploit = exploitRoll.results.jet.dice; + const exploitPairOrImpair = isGuidage === true ? 1 : 0; + + const jetExploit = rExploit.reduce((accumulateur, valeurCourante) => { + const vC = valeurCourante; + let nV = 0; + + if (vC % 2 === exploitPairOrImpair) { + nV = 1; + } + + return accumulateur + nV; + }, 0); + + const exploitComputed = { + jet: jetExploit, + }; + + finishRoll(exploitRoll.rollId, exploitComputed); + } +} + +function computeSimpleRoll(mainRoll, bonus = 0, pairOrImpair = 0) { + const results = mainRoll.results; + console.warn(results); + let jet = 0; + let dices = results.jet.dice.reduce((accumulateur, valeurCourante) => { + const vC = valeurCourante; + let nV = 0; + + if (vC % 2 === pairOrImpair) { + nV = 1; + } + + return accumulateur + nV; + }, 0); + + jet += dices; + jet += bonus; + + return { + jet:jet, + basejet:dices, + } +} + var PI = { "msgSlot":0, "msgEnergie":0 diff --git a/Knight/pug/js/rolls/pj/art.js b/Knight/pug/js/rolls/pj/art.js index 25e16bcb3678..1d6d4b956a2b 100644 --- a/Knight/pug/js/rolls/pj/art.js +++ b/Knight/pug/js/rolls/pj/art.js @@ -1,3 +1,6 @@ +/* eslint-disable linebreak-style */ +/* eslint-disable max-len */ +/* eslint-disable linebreak-style */ /* eslint-disable camelcase */ /* eslint-disable no-undef */ on('clicked:domaineArtistique', (info) => { @@ -10,9 +13,10 @@ on('clicked:domaineArtistique', (info) => { 'caracteristique2Art', 'caracteristique3Art', 'caracteristique4Art', + 'equilibreBalance', ]; - getAttrs(attributs, (value) => { + getAttrs(attributs, async (value) => { const exec = []; const mod = Number(value.jetModifDes); @@ -22,6 +26,7 @@ on('clicked:domaineArtistique', (info) => { const C2 = value.caracteristique2Art; const C3 = value.caracteristique3Art; const C4 = value.caracteristique4Art; + const equilibre = +value.equilibreBalance; const C1Nom = C1.slice(2, -1); const C2Nom = C2.slice(2, -1); @@ -70,37 +75,17 @@ on('clicked:domaineArtistique', (info) => { } if (cRoll.length === 0) { cRoll.push(0); } - - exec.push(`{{jet=[[ {[[{${cRoll.join('+')}, 0}kh1]]d6cs2cs4cs6cf1cf3cf5s%2}=0]]}}`); - exec.push(`{{tBonus=[[${bonus.join('+')}+0]]}}`); - exec.push(`{{Exploit=[[${cRoll.join('+')}]]}}`); - - startRoll(exec.join(' '), (results) => { - const tJet = results.results.jet.result; - const tBonus = results.results.tBonus.result; - const tExploit = results.results.Exploit.result; - - const total = tJet + tBonus; - - finishRoll( - results.rollId, - { - jet: total, - }, - ); - - if (tJet !== 0 && tJet === tExploit) { - startRoll(`${roll}@{jetGM} &{template:simple} {{Nom=@{name}}} {{special1=${i18n_exploit}}}{{jet=[[ {[[{${cRoll.join('+')}, 0}kh1]]d6cs2cs4cs6cf1cf3cf5s%2}=0]]}}`, (exploit) => { - const tExploit2 = exploit.results.jet.result; - - finishRoll( - exploit.rollId, - { - jet: tExploit2, - }, - ); - }); - } + const bonusTotal = bonus.reduce((accumulateur, valeurCourante) => parseInt(accumulateur, 10) + parseInt(valeurCourante, 10), 0); + const stringRoll = `{{jet=[[ [[{${cRoll.join('+')}, 0}kh1]]d6cs2cs4cs6cf1cf3cf5s]]}}`; + exec.push(stringRoll); + exec.push('{{basejet=[[0]]}}'); + exec.push(`{{tBonus=[[${bonusTotal}]]}}`); + const finalRoll = await startRoll(exec.join(' ')); + const computed = computeSimpleRoll(finalRoll, bonusTotal); + + finishRoll(finalRoll.rollId, computed); + await postRoll(computed, roll, stringRoll, finalRoll, { + equilibre, }); }); }); diff --git a/Knight/pug/js/rolls/pj/bard.js b/Knight/pug/js/rolls/pj/bard.js index db11f97677ff..ae55e212e615 100644 --- a/Knight/pug/js/rolls/pj/bard.js +++ b/Knight/pug/js/rolls/pj/bard.js @@ -1,3 +1,4 @@ +/* eslint-disable linebreak-style */ /* eslint-disable camelcase */ /* eslint-disable no-undef */ on('clicked:distanceBard', async (info) => { diff --git a/Knight/pug/js/rolls/pj/berserk.js b/Knight/pug/js/rolls/pj/berserk.js index 640f436c236b..f47a10b6f00d 100644 --- a/Knight/pug/js/rolls/pj/berserk.js +++ b/Knight/pug/js/rolls/pj/berserk.js @@ -1,3 +1,4 @@ +/* eslint-disable linebreak-style */ /* eslint-disable camelcase */ /* eslint-disable no-undef */ const berserkIlluminationRoll = ['berserkIlluminationBlaze', 'berserkIlluminationLantern']; diff --git a/Knight/pug/js/rolls/pj/combatAutre.js b/Knight/pug/js/rolls/pj/combatAutre.js index 7ddb14ead13f..26546529de15 100644 --- a/Knight/pug/js/rolls/pj/combatAutre.js +++ b/Knight/pug/js/rolls/pj/combatAutre.js @@ -1,3 +1,4 @@ +/* eslint-disable linebreak-style */ /* eslint-disable prefer-destructuring */ /* eslint-disable camelcase */ /* eslint-disable max-len */ @@ -413,11 +414,9 @@ rollCombatAutre.forEach((button) => { if (pasEnergie === false) { finalRoll = await startRoll(exec.join(' ')); - const tJet = finalRoll.results.jet.result; const rJet = finalRoll.results.jet.dice; const tBonus = finalRoll.results.bonus.result; - const tExploit = finalRoll.results.Exploit.result; const rDegats = finalRoll.results.degats.dice; const rViolence = finalRoll.results.violence.dice; @@ -447,28 +446,7 @@ rollCombatAutre.forEach((button) => { finishRoll(finalRoll.rollId, computed); - if (tJet !== 0 && computed.basejet === tExploit) { - const exploitRoll = await startRoll(`${roll}@{jetGM} &{template:simple} {{Nom=@{name}}} {{special1=${i18n_exploit}}}${jet}`); - const rExploit = exploitRoll.results.jet.dice; - const exploitPairOrImpair = isGuidage === true ? 1 : 0; - - const jetExploit = rExploit.reduce((accumulateur, valeurCourante) => { - const vC = valeurCourante; - let nV = 0; - - if (vC % 2 === exploitPairOrImpair) { - nV = 1; - } - - return accumulateur + nV; - }, 0); - - const exploitComputed = { - jet: jetExploit, - }; - - finishRoll(exploitRoll.rollId, exploitComputed); - } + await postRoll(computed, roll, jet, finalRoll, conditions); if (hasEnergieRetiree && button === 'repeating_armeautre:armeautrepjvehicule') { setAttrs({ energieVehicule: newEnergie }); diff --git a/Knight/pug/js/rolls/pj/combatContact.js b/Knight/pug/js/rolls/pj/combatContact.js index 547a4964be99..ae189b857106 100644 --- a/Knight/pug/js/rolls/pj/combatContact.js +++ b/Knight/pug/js/rolls/pj/combatContact.js @@ -974,14 +974,12 @@ rollCombatContact.forEach((button) => { finalRoll = await startRoll(exec.join(' ')); - const tJet = finalRoll.results.jet.result; const rJet = finalRoll.results.jet.dice; const rDegats = finalRoll.results.degats.dice; const rViolence = finalRoll.results.violence.dice; const tBonus = finalRoll.results.bonus.result; - const tExploit = finalRoll.results.Exploit.result; const tDegats = finalRoll.results.degats.result; const tViolence = finalRoll.results.violence.result; @@ -1017,28 +1015,7 @@ rollCombatContact.forEach((button) => { finishRoll(finalRoll.rollId, computed); - if (tJet !== 0 && computed.basejet === tExploit) { - const exploitRoll = await startRoll(`${roll}@{jetGM} &{template:simple} {{Nom=@{name}}} {{special1=${i18n_exploit}}}${jet}`); - const rExploit = exploitRoll.results.jet.dice; - const exploitPairOrImpair = isGuidage === true ? 1 : 0; - - const jetExploit = rExploit.reduce((accumulateur, valeurCourante) => { - const vC = valeurCourante; - let nV = 0; - - if (vC % 2 === exploitPairOrImpair) { - nV = 1; - } - - return accumulateur + nV; - }, 0); - - const exploitComputed = { - jet: jetExploit, - }; - - finishRoll(exploitRoll.rollId, exploitComputed); - } + await postRoll(computed, roll, jet, finalRoll, conditions); if (hasEnergieRetiree) { if (energieIsEspoir) { diff --git a/Knight/pug/js/rolls/pj/combatDistance.js b/Knight/pug/js/rolls/pj/combatDistance.js index c6949927474e..0a9941fc60d3 100644 --- a/Knight/pug/js/rolls/pj/combatDistance.js +++ b/Knight/pug/js/rolls/pj/combatDistance.js @@ -1,3 +1,4 @@ +/* eslint-disable linebreak-style */ /* eslint-disable max-len */ /* eslint-disable prefer-destructuring */ /* eslint-disable camelcase */ @@ -806,11 +807,9 @@ rollCombatDistance.forEach((button) => { if (isDevastation && !devaste && !equilibre) { exec.push(`{{vDevastation=${i18n_devastation} ${eDevastationValue} ${i18n_inclus}}}`); } finalRoll = await startRoll(exec.join(' ')); - const tJet = finalRoll.results.jet.result; const rJet = finalRoll.results.jet.dice; const tBonus = finalRoll.results.bonus.result; - const tExploit = finalRoll.results.Exploit.result; const rDegats = finalRoll.results.degats.dice; const rViolence = finalRoll.results.violence.dice; @@ -843,28 +842,7 @@ rollCombatDistance.forEach((button) => { finishRoll(finalRoll.rollId, computed); - if (tJet !== 0 && computed.basejet === tExploit) { - const exploitRoll = await startRoll(`${roll}@{jetGM} &{template:simple} {{Nom=@{name}}} {{special1=${i18n_exploit}}}${jet}`); - const rExploit = exploitRoll.results.jet.dice; - const exploitPairOrImpair = isGuidage === true ? 1 : 0; - - const jetExploit = rExploit.reduce((accumulateur, valeurCourante) => { - const vC = valeurCourante; - let nV = 0; - - if (vC % 2 === exploitPairOrImpair) { - nV = 1; - } - - return accumulateur + nV; - }, 0); - - const exploitComputed = { - jet: jetExploit, - }; - - finishRoll(exploitRoll.rollId, exploitComputed); - } + await postRoll(computed, roll, jet, finalRoll, conditions); if (hasEnergieRetiree) { if (energieIsEspoir) { diff --git a/Knight/pug/js/rolls/pj/combatGrenade.js b/Knight/pug/js/rolls/pj/combatGrenade.js index 1128d2b24a79..24c377464523 100644 --- a/Knight/pug/js/rolls/pj/combatGrenade.js +++ b/Knight/pug/js/rolls/pj/combatGrenade.js @@ -1,3 +1,4 @@ +/* eslint-disable linebreak-style */ /* eslint-disable max-len */ /* eslint-disable camelcase */ /* eslint-disable prefer-destructuring */ @@ -402,10 +403,8 @@ rollCombatGrenade.forEach((button) => { exec = firstExec.concat(exec); const finalRoll = await startRoll(exec.join(' ')); - const tJet = finalRoll.results.jet.result; const rJet = finalRoll.results.jet.dice; const tBonus = finalRoll.results.bonus.result; - const tExploit = finalRoll.results.Exploit.result; let rDegats = []; let rViolence = []; @@ -437,28 +436,6 @@ rollCombatGrenade.forEach((button) => { const computed = updateRoll(finalRoll, rJet, tBonus, tDegats, rDegats, bDegats, tViolence, rViolence, bViolence, conditions); finishRoll(finalRoll.rollId, computed); - - if (tJet !== 0 && computed.basejet === tExploit) { - const exploitRoll = await startRoll(`${roll}@{jetGM} &{template:simple} {{Nom=@{name}}} {{special1=${i18n_exploit}}}${jet}`); - const rExploit = exploitRoll.results.jet.dice; - const exploitPairOrImpair = 0; - - const jetExploit = rExploit.reduce((accumulateur, valeurCourante) => { - const vC = valeurCourante; - let nV = 0; - - if (vC % 2 === exploitPairOrImpair) { - nV = 1; - } - - return accumulateur + nV; - }, 0); - - const exploitComputed = { - jet: jetExploit, - }; - - finishRoll(exploitRoll.rollId, exploitComputed); - } + await postRoll(computed, roll, jet, finalRoll, conditions); }); }); diff --git a/Knight/pug/js/rolls/pj/combatImprovise.js b/Knight/pug/js/rolls/pj/combatImprovise.js index a54af3e71dc7..2f949af37262 100644 --- a/Knight/pug/js/rolls/pj/combatImprovise.js +++ b/Knight/pug/js/rolls/pj/combatImprovise.js @@ -1,3 +1,4 @@ +/* eslint-disable linebreak-style */ /* eslint-disable no-loop-func */ /* eslint-disable camelcase */ /* eslint-disable max-len */ @@ -417,11 +418,9 @@ for (let i = 0; i < rollCombatImprovise; i += 1) { // ROLL const finalRoll = await startRoll(exec.join(' ')); - const tJet = finalRoll.results.jet.result; const rJet = finalRoll.results.jet.dice; const tBonus = finalRoll.results.bonus.result; - const tExploit = finalRoll.results.Exploit.result; const rDegats = finalRoll.results.degats.dice; const rViolence = finalRoll.results.violence.dice; @@ -441,27 +440,6 @@ for (let i = 0; i < rollCombatImprovise; i += 1) { finishRoll(finalRoll.rollId, computed); - if (tJet !== 0 && computed.basejet === tExploit) { - const exploitRoll = await startRoll(`${roll}@{jetGM} &{template:simple} {{Nom=@{name}}} {{special1=${i18n_exploit}}}${jet}`); - const rExploit = exploitRoll.results.jet.dice; - const exploitPairOrImpair = 0; - - const jetExploit = rExploit.reduce((accumulateur, valeurCourante) => { - const vC = valeurCourante; - let nV = 0; - - if (vC % 2 === exploitPairOrImpair) { - nV = 1; - } - - return accumulateur + nV; - }, 0); - - const exploitComputed = { - jet: jetExploit, - }; - - finishRoll(exploitRoll.rollId, exploitComputed); - } + await postRoll(computed, roll, jet, finalRoll, conditions); }); } diff --git a/Knight/pug/js/rolls/pj/druid.js b/Knight/pug/js/rolls/pj/druid.js index d8a1f20a122b..47e375a12b40 100644 --- a/Knight/pug/js/rolls/pj/druid.js +++ b/Knight/pug/js/rolls/pj/druid.js @@ -1,3 +1,4 @@ +/* eslint-disable linebreak-style */ /* eslint-disable prefer-destructuring */ /* eslint-disable max-len */ /* eslint-disable camelcase */ @@ -15,9 +16,11 @@ druidRollSimple.forEach((button) => { const attributs = [ 'jetModifDesComp', + 'equilibreBalance', ]; const attrs = await getAttrsAsync(attributs); + const equilibre = +attrs.equilibreBalance; const exec = []; const cRoll = []; @@ -47,36 +50,17 @@ druidRollSimple.forEach((button) => { exec.push(roll); exec.push(`{{cBase=${aNom}}}`); - exec.push(`{{jet=[[ {{[[{${cRoll.join('+')}, 0}kh1]]d6cs2cs4cs6cf1cf3cf5s%2}=0}]]}}`); - exec.push(`{{Exploit=[[${cRoll.join('+')}]]}}`); - exec.push(`{{tBonus=[[${bonus.join('+')}]]}}`); - - startRoll(exec.join(' '), (results) => { - const tJet = results.results.jet.result; - const tBonus = results.results.tBonus.result; - const tExploit = results.results.Exploit.result; - - const total = tJet + tBonus; - - finishRoll( - results.rollId, - { - jet: total, - }, - ); + const bonusTotal = bonus.reduce((accumulateur, valeurCourante) => parseInt(accumulateur, 10) + parseInt(valeurCourante, 10), 0); + const stringRoll = `{{jet=[[ [[{${cRoll.join('+')}, 0}kh1]]d6cs2cs4cs6cf1cf3cf5s]]}}`; + exec.push(stringRoll); + exec.push('{{basejet=[[0]]}}'); + exec.push(`{{tBonus=[[${bonusTotal}]]}}`); + const finalRoll = await startRoll(exec.join(' ')); + const computed = computeSimpleRoll(finalRoll, bonusTotal); - if (tJet !== 0 && tJet === tExploit) { - startRoll(`${roll}@{jetGM} &{template:simple} {{Nom=@{name}}} {{special1=${i18n_exploit}}}{{jet=[[ {[[{${cRoll.join('+')}, 0}kh1]]d6cs2cs4cs6cf1cf3cf5s%2}=0]]}}`, (exploit) => { - const tExploit2 = exploit.results.jet.result; - - finishRoll( - exploit.rollId, - { - jet: tExploit2, - }, - ); - }); - } + finishRoll(finalRoll.rollId, computed); + await postRoll(computed, roll, stringRoll, finalRoll, { + equilibre, }); }); }); @@ -268,11 +252,9 @@ on('clicked:druidLionArmeBase', async (info) => { const finalRoll = await startRoll(exec.join(' ')); - const tJet = finalRoll.results.jet.result; const rJet = finalRoll.results.jet.dice; const tBonus = finalRoll.results.bonus.result; - const tExploit = finalRoll.results.Exploit.result; const rDegats = finalRoll.results.degats.dice; const rViolence = finalRoll.results.violence.dice; @@ -289,29 +271,7 @@ on('clicked:druidLionArmeBase', async (info) => { const computed = updateRoll(finalRoll, rJet, tBonus, tDegats, rDegats, bonusDegats, tViolence, rViolence, bonusViolence, conditions); finishRoll(finalRoll.rollId, computed); - - if (tJet !== 0 && computed.basejet === tExploit) { - const exploitRoll = await startRoll(`${roll}@{jetGM} &{template:simple} {{Nom=@{name}}} {{special1=${i18n_exploit}}}{{jet=[[ {[[{${cRoll.join('+')}, 0}kh1]]d6cs2cs4cs6cf1cf3cf5s%2}=0]]}}`); - const rExploit = exploitRoll.results.jet.dice; - const exploitPairOrImpair = 0; - - const jetExploit = rExploit.reduce((accumulateur, valeurCourante) => { - const vC = valeurCourante; - let nV = 0; - - if (vC % 2 === exploitPairOrImpair) { - nV = 1; - } - - return accumulateur + nV; - }, 0); - - const exploitComputed = { - jet: jetExploit, - }; - - finishRoll(exploitRoll.rollId, exploitComputed); - } + await postRoll(computed, roll, jet, finalRoll, conditions); }); on('clicked:repeating_armeDruidLion:combatdruidroll', async (info) => { @@ -1239,12 +1199,9 @@ on('clicked:repeating_armeDruidLion:combatdruidroll', async (info) => { if (pasDEnergie === false) { const finalRoll = await startRoll(exec.join(' ')); - - const tJet = finalRoll.results.jet.result; const rJet = finalRoll.results.jet.dice; const tBonus = finalRoll.results.bonus.result; - const tExploit = finalRoll.results.Exploit.result; const rDegats = finalRoll.results.degats.dice; const rViolence = finalRoll.results.violence.dice; @@ -1276,29 +1233,7 @@ on('clicked:repeating_armeDruidLion:combatdruidroll', async (info) => { const computed = updateRoll(finalRoll, rJet, tBonus, tDegats, rDegats, bonusDegats, tViolence, rViolence, bonusViolence, conditions, conditionsValues); finishRoll(finalRoll.rollId, computed); - - if (tJet !== 0 && computed.basejet === tExploit) { - const exploitRoll = await startRoll(`@{jetGM} &{template:simple} {{Nom=^{druid-companion-lion}}} {{special1=@{name}}} {{special1B=${i18n_exploit}}}${jet}`); - const rExploit = exploitRoll.results.jet.dice; - const exploitPairOrImpair = isGuidage === true ? 1 : 0; - - const jetExploit = rExploit.reduce((accumulateur, valeurCourante) => { - const vC = valeurCourante; - let nV = 0; - - if (vC % 2 === exploitPairOrImpair) { - nV = 1; - } - - return accumulateur + nV; - }, 0); - - const exploitComputed = { - jet: jetExploit, - }; - - finishRoll(exploitRoll.rollId, exploitComputed); - } + await postRoll(computed, roll, jet, finalRoll, conditions, '&{template:simple} {{Nom=^{druid-companion-lion}}} {{special1=@{name}}}'); if (hasEnergieRetiree) { setAttrs({ @@ -1361,36 +1296,17 @@ MALDruidRollSimple.forEach((button) => { exec.push(roll); exec.push(`{{cBase=${aNom}}}`); - exec.push(`{{jet=[[ {{[[{${cRoll.join('+')}, 0}kh1]]d6cs2cs4cs6cf1cf3cf5s%2}=0}]]}}`); - exec.push(`{{Exploit=[[${cRoll.join('+')}]]}}`); - exec.push(`{{tBonus=[[${bonus.join('+')}]]}}`); - - startRoll(exec.join(' '), (results) => { - const tJet = results.results.jet.result; - const tBonus = results.results.tBonus.result; - const tExploit = results.results.Exploit.result; - - const total = tJet + tBonus; - - finishRoll( - results.rollId, - { - jet: total, - }, - ); + const bonusTotal = bonus.reduce((accumulateur, valeurCourante) => parseInt(accumulateur, 10) + parseInt(valeurCourante, 10), 0); 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- - if (tJet !== 0 && computed.basejet === tExploit) { - const exploitRoll = await startRoll(`${roll}@{jetGM} &{template:simple} {{Nom=@{name}}} {{special1=${i18n_exploit}}}${jet}`); - const rExploit = exploitRoll.results.jet.dice; - const exploitPairOrImpair = 0; - - const jetExploit = rExploit.reduce((accumulateur, valeurCourante) => { - const vC = valeurCourante; - let nV = 0; - - if (vC % 2 === exploitPairOrImpair) { - nV = 1; - } - - return accumulateur + nV; - }, 0); - - const exploitComputed = { - jet: jetExploit, - }; - - finishRoll(exploitRoll.rollId, exploitComputed); - } + await postRoll(computed, roll, jet, finalRoll, conditions); setAttrs({ energiePJ: resultatEnergie, diff --git a/Knight/pug/js/rolls/pj/recuperation.js b/Knight/pug/js/rolls/pj/recuperation.js index 80b2b675de62..b91107b3b90f 100644 --- a/Knight/pug/js/rolls/pj/recuperation.js +++ b/Knight/pug/js/rolls/pj/recuperation.js @@ -1,3 +1,4 @@ +/* eslint-disable linebreak-style */ /* eslint-disable no-undef */ on('clicked:recuperation', (info) => { const roll = info.htmlAttributes.value; 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