[English version]
- Play the game here : https://eartsup-toulouse.itch.io/hockcinema
- Watch our asset showcase here : https://www.artstation.com/artwork/5XXDvw
James HOCK special evening!
Come and participate in the horror evening for the release of the 10th film by the famous director!
Evolve in a scary cinema dating from the 1930s. Your only weapon will be surveillance cameras.
Be careful! To survive, do not rely only on your senses ...
Graduation project. The goal was to make a demo game in a few months with these two constraints: "Black & White" and "Survival Horror". Optimization was a key aspect for the creation of this environment: We use 4 real time cameras simultaneously.
The game was produced under Unity 2019.3 by a team of 5 people:
- Clément Guichard (Programming, Integration)
- Nina Bourdonnec (Game Design, Level Design, Scenario)
- Anna Messerschmitt (Modeling, Rig / Skin, Animation)
- Morgane Melilli (Concept Art, Screenplay, Sound Design)
- Robin Rebière (Artistic direction, Modeling, Lighting, Integration)
[French version]
- Jouez au jeu ici : https://eartsup-toulouse.itch.io/hockcinema
- Regardez des images du making of ici : https://www.artstation.com/artwork/5XXDvw
Soirée spéciale James HOCK!
Venez participer à la soirée horreur pour la sortie du 10 ème film du célèbre réalisateur !
Arriverez vous à tenir le coup ?
Evoluez dans un cinéma angoissant datant des années 30. Votre seule arme sera les cameras de surveillance.
Attention, pour survivre, ne comptez pas seulement sur vos sens...
Hock Cinema est un projet étudiant réalisé au cours de notre dernière année de cursus en game design, sous les thèmes suivants : "Survival horror" et "Noir et Blanc".
Le jeu a été réalisé sous Unity 2019.3 par une équipe de 5 personnes :
- Clément Guichard (Programmation, Intégration)
- Nina Bourdonnec (Game Design, Level Design, Scenario)
- Anna Messerschmitt (Modelisation, Rig/Skin, Animation)
- Morgane Melilli (Concept Art, Scénario, Sound Design)
- Robin Rebière (Direction artistique, Modélisation, Eclairage, Intégration)